Peminat Misteri

Wednesday 28 November 2012

One Step To Go

Assalamualaikum | Hye , Sehad ?
kebelakangan ni i'm quite busy .
tu yang tak menyempat nak update entry baru .
Aku ni walau pun dah dikurniakan badan yang tinggi , tapi HARAP ! Motor pom xpndai bawak .
Bukan taknak belajar ekcely .
memang da prnah belajar pom .
Masa tu aku form 1 , konon-II lha nak belajar motor .
tapi lain yang orang cakap , lain yang aku buad 
Apa lagi , melayang la motor . 
Kalau melayang sorang-II tu takpe lagi .
yang aku xsuka nya , melayang tu dengan aku-II sekali .
Tak pasal jadi minah rempit kejap aku .
untung la kak aku sempat pegang bahagian belakang motor tu .
jadi , xde la aku nih p rempuh pokok-II pisang ke hape .
yang lucu nya , although kak aku da pegang motor tu coz xnak bg aku nih melayang jauh ,
aku masih steady jer p tekan ag minyak .
Hah .tmbah pulak masa tu tengahari .
Ibu kaki aku pulak dah terseret di tar .
memang tepat masa lah nak berlaku pendarahan pun .
kalau ditadah darah yang kuar dari kaki aku tu , semangkuk pom xcukup rasa .
Since hari tu , aku dah xbelajar motor . 
trauma + Ngeri + takut , sume perasaan bercampur menjadi satu .
kalau orang cakap pasal motor , aku dengar jer lha .
dah , bwak motor pun xpandai  . :P

tapi sekarang aku dalam proses nak ambik lesen motor .
umy oweys gitau '' nak ambik lesen motor , tapi xpandai motor ''
haha . sokeyy lha . asal lulus test undang-II dulu pun tatpe . 
tu la yang aku jawab setiap kali orang cakap camtu kat aku .
Alhamdulillah . sekali test , aku da lulus pom .
Err , actually aku xmao pun ambk lesen motor ni .
Tapi coz aku nak teman kawan aku , Nadiah ambik lesen .
Alang-II tu baik aku ambik terus .
papa cakap xrugi pun kalau ambik lesen motor .
tak pandai boleh belajar .
Nothing impossible .


lepas jer lulus test undang-II tu , aku masuk bengkel semalam .
bengkel standard la 6 jam . 
3 jam pengenalan tntang asas motor , 3 jam asas dalam litar.


ha , ni lah yang aku takut sangat nak ambik lesen motor .
aku xpandai lnsung motor , so camne nak belajar dalam litar ?
Cikgu tu tny la , sape kat sini xpndai langsung naik motor , ?
aku pndg kanan , aku pndg kiri , belakang , tapi xde sorang pun .
last-II , aku sorang jer yg angkat tangan . Adoii , malu siot . haha
Tapi tatpe , xpndai boleh belajar kan .
So , petang tu aku diajar naik bawak motor .
mula-II tu takut jugak . takut peristiwa lama mgkin berulang . haha
tapi alhamdulillah aku dapat handle motor dgn baik walaupun berapa kali aku lggar kon dalam litar tu .
lepas ni , aku akan dapat lesen L .
sebulan dari tarikh kuar lesen L tu , baru aku dapat lesen P .
See , bukan susah pun buad lesen . Haha ..


P/s : My mom Cikgu memandu . So , senang lha proses buad lesen .

No comments: